Category Archives: 40 saptamani

Sarcina și călătoria

avionÎn majoritatea cazurilor sunt permise călătoriile pe parcursul sarcinii. Atâta timp cât gravida se simte confortabil și nu își pune în pericol sarcina poate călătorii fără rețineri. În cazul în care aveți de gând să vă planificați o călătorie, ce necesită deplasarea pe parcursul mai multor zile, ar fi bine să vă consultați cu medicul ginecolog, cu privire la starea de sănătate a dumneavoastră, dar și la cea a fătului.

În următoarea secțiune vă vom acorda câteva recomandări, în ceea ce privește călătoria pe durata sarcinii.

  • Mâncați ceea ce obișnuiți deobicei.
  • Consumați suficient de multe lichide.
  • Purtați încălțăminte confortabilă și haine care să nu vă strângă.
  • Luați-vă biscuiți, sau altceva de ronțăit și sucuri naturale pentru a evita senzația de greață.
  • Luați câte o pauză la fiecare oră și mișcați-vă puțin, mergeți pe jos, sau efectuați câteva exerciții fizice. În acest fel, circulația se va îmbunătăți și evitați să vi se umfle picioarele.
  • Nu luați mediacamente anti-greață sau pentru afecțiuni instestinale în exces și în nici un caz fără prescripție medicală.

Este bine de știut atunci când călătorim cu autovehicule:

  • Durata optimă, pe care o puteți parcurge mergând cu mașina este de 5-6 ore. Nu recomandăm să depășiți acest interval de timp.
  • Purtați mereu centură de siguranță. Așezați centura transversal sub burtă și pe șolduri, astfel încât să nu vă strângă și să călătoriți confortabil. În partea superioară puneți centura peste umăr și între sâni.
  • Luați pauze din oră în oră și mergeți pe jos pentru a preveni formarea cheagurilor de sânge.

În situația în care optați pentru o călătorie aeriană aceste îndrumări vă pot fi utile.

  • Este indicat pentru femeile gravide să zboare cu avionul doar în primele 36 de săptămâni de sarcină.
  • Rezervați un loc la marginea culoarului, pentru a putea ieși mai ușor.
  • Purtați mai multe straturi de îmbrăcăminte, în acest fel, vă pueți schimba după cum vă este confortabil.
  • Ridicați-vă după o oră de zbor și faceți câțiva pași pe culoar, pentru a vă îmbunătăți circulația.
  • Asigurați-vă că sunteți hidratată, consumând multe lichide.

Pentru pesoanele mai îndrăznețe, ce aleg să se deplaseze pe apă atunci când sunt însărcinate avem câteva tipsuri de asemenea.

  • În primul rând este de știut că în cazul, în care nu ați mai fost niciodată într-o croazieră, acesta nu este cel mai bun moment.
  • Călătoriile pe apă pot provoca rău de mișcare, sau greață. Aceste stări se pot agrava, din cauză că sunteți însărcinată.
  • Dacă alegeți să plecați într-o croazieră trebuie să cunoașteți ce fel de personal medical se află pe navă. Mai mult decât atât informați-vă cum se procedează la bord, în caz de urgențe.

 

 

 

 

 

Aerobicul este bun pentru gravide

În trecut femeile însărcinate erau descurajate de la a face sport, iar sarcina era văzută ca un moment de repaos, de la tot ce înseamnă mişcare. Dar aceast punct de vedere despre sarcină era bazat mai mult pe prejudecăţă culturale şi sociale şi mai puţin pe dovezi ştiinţifice.

În zilele noastre sunt recunoscute din ce în ce mai mult beneficiile activităţii fizice din timpul sarcinii, cum ar fii oboseala redusă, disconfort fizic diminuat. Femeile gravide care sunt active par a avea rate mai mici de intervenţie medicală în timpul sarcinii. Alte beneficii rezultate în urma activităţii fizice, în cazul femeilor gravide sunt: reducerea stresului, a depresiei şi a anxietăţii, dar şi evitarea creşterii în greutate excesive.

Ce tip de exerciţii ar fi bine să practicăm?

Exerciţiile destinate gravidelor nu se deosebesc foarte mult, de cele pe care le practici şi atunci când nu eşti însărcinată. În general femeile cu o sarcină normală şi fără complicaţii ar trebui să facă între 30 şi 45 de minute de aerobic pe zi, cam de 3-5 ori pe săptămână. Exerciţiile de aerobic înseamnă activitate cu impact redus, la fel ca mersul pe jos, înotul, sau exerciţiile ce se execută în apă. Intensitatea ar trebui să se menţină moderată, aşadar trebuie să simţim oarecum greul, dar nici prea greu. Un sfat bun ar fi să executaţi mişcările într-un ritm, care să vă permită să purtaţi o conversaţie, cu uşurinţă.

Dacă nu obişnuiaţi să faceţi mişcare înainte este bine să începeţi în timpul sarcinii, dar să o faceţi gradat. De exemplu 15 minute de aerobic pe zi, de 3 ori pe săptămână reprezintă un început bun, iar treptat puteţi ajunge la 30 de minute pe zi, de 4 ori pe săptămână, în cursul celui de-al doilea trimestru de sarcină. Încercaţi să adăugaţi câteva minute în plus, în fiecare săptămână.

Lucruri de evitat:

Există o listă de precauţii, de care trebuie să ţinem cont.

  • Evitaţi efectuarea exerciţiilor în medii deosebit de calde, sau unde se resimte umezeală- acestea pot afecta dezvoltarea copilului în primul trimestru de sarcină
  • Evitați exercițiile de mare impact și activitățile care implică schimbări bruște de direcție, cum ar fi terenurile, sau ringurile sportive. Riscul de rănire este mai mare în timpul sarcinii, din cauza schimbărilor hormonale, slăbirii articulațiilor și greutaţii datorate sarcinii
  • Diminuaţi expunerea la activităţi, ce implică un risc de cădere ridicat, sau de impact la nivelul burţii.; echilibrul este afectat din cauza modificărilor centrului de greutate

Preeclampsia – o complicatie grava

Preeclampsia apare spre finalul celui de-al doilea semestru de sarcina si afecteaza peste 7% dintre femei. Principala caracteristica a acesteia este aparitia hipertensiunii arteriale, insotita de prezenta proteinelor in urina. In unele cazuri, preeclampsia isi face simtita prezenta prin edeme la nivelul mainilor si picioarelor.

Simptome ale preeclampsiei:

–          Cresterea tensiunii arteriale

–          Crestere rapida in greutate

–          Cefalee

–          Durere a in zona abdominala

–          Umflare brusca a mainilor si picioarelor

–          Scaderea frecventei urinarii

Tensiunea arteriala in timpul sarcinii

Cresterea tensiunii este un fenomen normal in timpul sarcinii. Tinuta sub control, aceasta nu va afecta nici viata mamei si nici pe cea a fatului. Daca aceasta atinge valori de peste 140/90 mmHg, fenomenul trebuie să fie un semnal de alarmă pentru femeia gravidă. In timpul sarcinii, tensiunea arteriala normala nu ar trebui sa depaseasca 130/90 mmHg.

Foarte expuse la riscul aparitiei preeclampsiei sunt fameile care:

–          Se afla la prima sarcina

–          Au o varsta de peste 35 de ani

–          Sufera de diabet, obezitate sau boli autoimune

–          Au in familie antecedente de preeclampsie

Eclampsia

Este preeclampsia ajunsa la un stadiu avansat. Manifestarea eclampsiei este asemanatoare unei crize de epilepsie. Apare pierderea starii de constienta, insotita de convulsii. Eclampsia poate aparea in timpul nasterii sau imediat dupa ea si de cele mai multe ori, atat viata mamei cat si viata copilului sunt grav afectate.