Category Archives: Frumusete

Importanta sportului in timpul sarcinii

Sportul si sarcina

Mentinerea unei rutine de exercitii regulate pe tot parcursul sarcinii va poate ajuta sa ramaneti sanatoase si sa va simtiti bine. De asemenea, miscarea este recomandata pentru ca  va imbunatateste postura si reduce disconfortul provocat de durerile de spate si starea de oboseala. Importanta sportului in timpul sarciniiConsultati-va cu medicul dumneavoastra inainte de a va decide cu privire la tipul de activitate fizica pe care vi-l doriti in timpul in care asteptati un copil. Exista numeroase de sali sport care propun clase speciale pentru clientele insarcinate, iar acestea sunt benefice pentru ca activitatile fizice se desfasoarea sub supravegherea unui instructor insa , la fel de bine, puteti alege un gen de exercitiu care sa va permita sa stati acasa.

Daca erati o femeie activa si inainte de sarcina ar trebui sa va continuati activitatea cu moderatie fara sa executati exercitiile la nivelul anterior ci sa faceti ceea ce va este confortabil in starea actuala. Specialistii interzic orele de aerobic la nivel avansat insa le recomanda pe cele usoare, pentru incepatori. Genoflexiunile cu ajutorul mingii de fitness pot fi facute atat la sala cat si acasa pentru ca nu implica un grad mare de efort.  Este foarte important ca  inima unei gravide sa nu depaseasca 140 de batai pe minunt asa ca incercati sa va mentineti la aceasta valoare.

Ce tipuri de exercitii fizice pot face gravidele?

Totusi, daca inainte de a fi insarcinata, nu obisnuiati sa aveti un program de miscare, de orice natura,  puteti incepe un program de exercitii in timpul sarcinii insa doar sub atenta supraveghere a unui instructor. Nu este recomandat sa demarati o activitate noua si obositoare ci incercati sa va plimbati. Mersul pe jos este cea mai buna forma de miscare pentru gravide. Cele mai multe dintre exercitii sunt singure pentru a fi efectuate in timpul sarcinii atata timp cat nu exagerati si le executati cu prudenta.

In afara plimbarilor lungi, puteti face inot sau daca nu va place sa iesiti din casa aveti varianta bicicletei eliptice. Aceste activitati au un grad scazut al riscului de accidentare, va pun in miscare intregul corp si pot fi efectuate pana intr-o faza avansata a nasterii. Incercati sa evitati tipul de exercitii care implica un mare echilibru sau coordonare pentru ca miscarile rapide pot afecta sarcina, sporturile de contact si  sporturile care implica anumite cazaturi precum schiatul sau patinajul chiar daca pot fi tentante pentru o femeie activa din punct de vedere fizic.

Streching-ul este, in general, util tuturor dar inseosebi gravidelor deoarece cresc flexibilitatea corpului si previn crampele musculare  atat de frecvent intalnite intr-o asemenea perioada. O alta varianta, mult mai distractiva este dansul. Muzica va ajuta  sa scapati de stres si va da o stare de bine iar miscarea ritmica va  tonfica musculatura  si va face mai flexibila.

Scopul exercitiilor este sa va ajute corpul sa se adapteze schimbarilor la care este supus si sa va impiedice sa luati prea multe kilograme dar cel mai important sa va dea o stare de bine.

Sfaturi de îngrijire în timpul sarcinii

Sarcina, cu siguranță reprezintă o perioadă frumoasă din viața fiecărei femei, însă stresul ce se manifestă în această etapă a vieții și care însoțește sarcina poate produce instabilitate nervoasă.
Organismul mamei este în continuă schimbare, mai ales la nivel afectiv, deoarece aceasta experimentează, încearcă diferite sentimente și stări emoționale. Lumea modernă, în care trăim pune aceste indispoziții pe seama factorilor extrinseci. Deși multe femei se străduiesc pentru a avea o imagine bună până să devină mame, este de înțeles că în perioada sarcinii, trebuie acordată o atenție sporită acestui lucru.
Sfaturi de frumusețe pentru femeile însărcinate:
1. Consumați cât mai multă apă. Consumul de apă are un rol important în timpul sarcinii, deoarece rezerva de apă acumulată este împărțită între mamă și făt.
2. Practicați sport și adoptați o atitudine pozitivă. A fi pozitiv și a face exerciții fizice în mod regulat reprezintă o sursă importantă ce vă asigură sănătatea. În același timp, trebuie să ținem cont de alimentație, astfel la fiecare masă trebuie să ne luăm doza zilnică de vitamine, sau de suplimente recomandate de medicii specialiști.
3. Stilul face diferența. Îmbrăcați-vă în așa manieră, încât să vă simțiți sigură pe dumneavoastră. Alegeți haine de calitate pentru gravide și care să fie confortabile.
4. Hidratați-vă corpul în mod sănătos. Oferiți-vă o hidratare generală cu loțiuni care conțin vitamina E, pentru a preveni vergeturile.
5. Consumați multe lichide. Constipația este o problemă des întâlnită, în rândul femeilor însărcinate, dar creșterea aportului de lichide vă va ajuta să depășiți această problemă.
6. Mâncați sănătos și adoptați o dietă echilibrată. Experții avizează faptul că aportul zilnic ideal, în cazul unei gravide constă în: 4 căni de lapte, 1 fruct, de preferință citrice, 2 legume, 1 fel de mâncare ce conține cartofi, 2 ouă, 250 grame de carne (pește sau pasăre), 3-4 felii de pâine integrală și o tabletă de multivitamine. Tabletele de calciu, precum și uleiul esențial de pește sunt cunoscute ca fiind foarte bune pentru organism. În privința dozajului acestor suplimente, este recomandată discuția cu medicul specialist.

Sfaturi despre sarcină pentru bărbaţi

Pe perioada sarcinii, femeile au de a face cu schimbări fizice şi emoţionale, însă şi restul familiei are de a face cu o mulțime de schimbări psihologice. De cele mai multe ori bărbaţii trebuie să se obişnuiască cu ideea că vor deveni părinţi în viitorul apropiat. Trecerea de la statutul de soț, la cel de tată nu este deloc ușoară pentru majoritatea bărbaților, și prin urmare acest lucru trebuie să fie abordat în cel mai bun mod posibil.

Cel mai bun sfat despre sarcină pentru bărbați și femei este să fie deschişi la întreaga idee de a avea şi a aduce pe lume un copil. Este recomandat ca viitoarea mămică să îşi anunţe partenerul că va deveni părinte într-un moment când acesta este relaxat, deoarece de atunci înainte acesta va avea o dublă responsabilitate, atât pentru mămică, cât şi pentru copil şi ar fi indicat să se implice în evoluţia sarcinii.

O primă recomandare în rândul viitorilor tătici este de a merge împreună cu partenerele lor la primele consultaţii. În acest fel se vor documenta în legătură cu schimbările ce vor interveni pe parcursul trimestrelor de sarcină. Ar mai fi de ajutor pentru viitorii părinţi să parcurgă cărţi de specialitate, pentru a înţelege mai bine dezvoltarea fetală şi starea gravidei.

De asemenea bărbaţii se pot implica şi în dieta, pe care o urmează viitoarele mămici, asigurându-se că acestea au tot ce le trebuie şi se alimentează sănătos pentru ele şi făt. Un alt gest de implicare din partea tăticilor ar fi selectarea şi frecventarea orelor de exerciţii fizice pentru gravide. În acest fel, ei pot interacţiona cu alte persoane care sunt în aşteptarea unui bebeluş şi pot face schimb de experienţă, ceea ce este un lucru benefic şi îi pregăteşte pentru momentul naşterii copilului.